Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-06-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku
fot. Anna Sraga/PKP PLKStacja Skarżysko-Kamienna (luty 2019 r.)
Znów rośnie opóźnienie modernizacji linii nr 25 na terenie województwa świętokrzyskiego. Zarządca infrastruktury tłumaczy to koniecznością zwiększenia zakresu robót. To z kolei okazało się niezbędne w związku z istniejącym zagrożeniem powodziowym.

Modernizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz miała zakończyć się już ok. dwa lata temu. Termin finalizacji prac był jednak wielokrotnie przekładany, a zarządca infrastruktury tłumaczył to głównie koniecznością rozszerzenia zakresu robót. Już pod koniec 2022 r. Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że inwestycja może nie dobiec końca w 2023 r. W zeszłym roku PKP PLK zapowiedziały, że pociągi powinny wrócić na trasę w czerwcu tego roku. Tak się jednak ostatecznie nie stało, a PKP Intercity wciąż musi uruchamiać tam autobusową komunikację zastępczą.

Część prac pozostanie na rok 2025

Co więcej, poślizg względem pierwotnego harmonogramu wciąż rośnie. – Trasa nie zostanie w pełni otwarta do końca 2024 r. – przyznaje bowiem Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi, że zadanie dofinansowane z unijnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia obejmuje przebudowę ok. 105 km torów, budowę 35 peronów i modernizację 108 obiektów inżynieryjnych. Wymianie podlega też sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem na dziewięciu stacjach. Do tej pory roboty zostały zakończone na odcinku Skarżysko-Kamienna – Zalesie Gorzyckie z wyłączeniem przebudowy mostów nad rzekami Ćmielówką, Opatówką i Trześniówką i modernizacji stacji Dwikozy.

Aktualnie prace koncentrują się właśnie w Dwikozach. – Pierwotne założenia projektowe zostały w tym przypadku znacznie zmienione. Zwiększony zakres robót niezbędnych do wykonania wynika głównie ze zmiany rzędnych map wód powodziowych, a w konsekwencji – z konieczności podniesienia ustroju nośnego mostu nad rzeką Opatówką i równi stacyjnej – tłumaczy nasz rozmówca. Wymagana miała okazać się również przebudowa całego układu torowego na stacji.

Zidentyfikowane już po przygotowaniu inwestycji zagrożenie powodziowe wpłynęło poza tym na zmianę założeń projektowych dotyczących mostu nad Trześniówką. – Jego konstrukcja musi zostać podwyższona o ok. 2 m – informuje przedstawiciel PKP PLK. Dodaje, że zwiększenie zakresu prac wymusiło na zarządcy infrastruktury ogłoszenie nowego postępowania przetargowego i wyłonienie wykonawcy.

Nie ma konkretnej daty wznowienia ruchu

– Należało również pozyskać nowe decyzje administracyjne i pozwolenia na budowę – relacjonuje Piotr Hamarnik. To właśnie przedłużające się procedury administracyjne dotyczące mostu nad Trześniówką miały zadecydować o tym, że inwestycja nie dobiegnie końca do grudnia 2024 r. Łączna wartość umów obejmujących modernizację odcinka Skarżysko – Sandomierz sięgnęła już niemal 677 mln zł netto.

Zarządca infrastruktury deklaruje jednocześnie, że zasadnicze prace budowlane powinny zakończyć się w grudniu tego roku. Nie wskazuje jednak terminu spodziewanego przywrócenia przewozów. W związku z jednotorowym charakterem trasy na przebudowywanym odcinku pociągi nie wrócą na nią przed finalizacją zadań w obrębie torowiska. – Po przywróceniu przejezdności linii PKP Intercity przywróci swoje połączenia w pełnej relacji Warszawa – Przemyśl – zapewniły jedynie służby prasowe Polskich Linii Kolejowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Maria Wasiak wraca na kolej. Została prezeską SKM Warszawa

Tabor i technika

Maria Wasiak wraca na kolej. Została prezeską SKM Warszawa

Michał Szymajda 25 czerwca 2024

Tańsze bilety na pociągi Ostrołęka – Chorzele na razie zostają

Pasażer

Tańsze bilety na pociągi Ostrołęka – Chorzele na razie zostają

inf. pras. Koleje Mazowieckie, oprac. ms. 25 czerwca 2024

Zobacz również:

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Infrastruktura

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Kasper Fiszer 18 czerwca 2024

Klimczak: Marszałkowie pomogą w rewizji planów inwestycyjnych

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Maria Wasiak wraca na kolej. Została prezeską SKM Warszawa

Tabor i technika

Maria Wasiak wraca na kolej. Została prezeską SKM Warszawa

Michał Szymajda 25 czerwca 2024

Tańsze bilety na pociągi Ostrołęka – Chorzele na razie zostają

Pasażer

Tańsze bilety na pociągi Ostrołęka – Chorzele na razie zostają

inf. pras. Koleje Mazowieckie, oprac. ms. 25 czerwca 2024

Zobacz również:

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Infrastruktura

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Kasper Fiszer 18 czerwca 2024

Klimczak: Marszałkowie pomogą w rewizji planów inwestycyjnych

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5